Zbiory
>
Zapominanie nazwisk: studium nad psychologicznymi podstawami uczenia się i nauczania
w zbiorach
w tej książce
METADANE
SPIS TREŚCI
Rozdział 1. Zadanie i metoda
Znaczenie badań nad zapominaniem
Pojęcie zapominania
Zadanie pracy
Metoda badań
Literatura problemu
Badania Abramowskiego
Pogląd G. E. Müllera
Badania Wulfa
Krytyka teorii Wulfa przez Woodwortha
Praca Wulfa w świetle innych badań nad zapominaniem figur
Rozdział 2. Podstawy teoretyczne
Znaczenie modelu śladu pamięciowego dla badań nad zapominaniem
Psychologiczny model śladu pamięciowego
Model anatomiczny
Psychofizyczny model śladu pamięciowego
Technika badań nad zapominaniem
Rozdział 3. Błędy w bezpośrednich reprodukcjach nazwisk
Pamięć brzmienia i znaczenia nazwisk
Klasyfikacja reprodukcyj
Liczebność reprodukcyj bezpośrednich
Zapamiętywanie nazwisk
Krytyka innych poglądów na zapamiętywanie
Przypomnienia automatyczne
Przypomnienia utrudnione
Aktualizacja wiedzy
Przypomnienia niezupełne
Przypomnienia niezupełne w innych badaniach
Zniekształcenia
Wyczucie i aktualizacja wiedzy jako dwie podstawy przypominania sobie nazwisk
Przypominanie sobie nazwisk w innych badaniach
Geneza reprodukcyj niedokładnych
Źródła zniekształceń
Wnioski o śladach pamięciowych
Rozdział 4. Pogarszanie się reprodukcyj
Przegląd reprodukcyj otrzymanych na drugim posiedzeniu
Tabela zmian
Rodzaje zmian
Liczebność zmian
Zagadnienie postępowości zniekształcania
Słabnięcie wyczucia jako przyczyna pogarszania się reprodukcyj
Wpływ siły wyczucia na rodzaj pogorszenia
Czynniki zniekształcające
Zależność drugiej reprodukcji od poprzedniej
Zapominanie nazwisk
Rozdział 5. Wnioski i problemy
Zebranie wyników
Zniekształcanie nazwisk a poglądy Abramowskiego i Wulfa
Potrzeba metody badania śladów pamięciowych
Zależność zapominania od materiału
Zależność zapominania od właściwości o. b.
Zależność zapominania od metody badania
Wnioski dla praktyki uczenia się
Konieczność planowej pracy badawczej
Summary
Przypisy
Załączniki
Lista zmian
Bibliografia
Badania Abramowskiego
Książka jest dostępna na licencji
Uznanie autorstwa 3.0 Polska