- Przedmowa
- Socjologia a badania opinii publicznej
- Część I. O historii
- 1. Paul Lazarsfeld i socjologia polska. Dzieje kontaktu, percepcji i impaktu
- 2. „Studenci Warszawy” Stefana Nowaka i inne badania postaw społecznych w kręgu Ossowskiego
- 3. Sługa dwóch panów. Badania opinii publicznej w ostatniej dekadzie socjalizmu realnego
- Część II. O metodzie
- 1. Demokratyczna zmiana ustroju a rzetelność badań sondażowych. Doświadczenie polskie
- 2. Jak działa kwestionariusz? Forma pytania jako źródło zmienności odpowiedzi ankietowych
- 3. „Ilu jest w Polsce Żydów?”. Eksperymentalne studium wpływu skali na odpowiedzi ankietowe
- Część III. O funkcji społecznej
- 1. Do czego służą sondaże? Wykorzystanie badań opinii publicznej w kampanii wyborczej 1993
- 2. Funkcje badań opinii publicznej w ustroju demokratycznym. Przypadek Rzeczypospolitej Polskiej
- 3. Konsultacje, telesondy, referenda. Z folkloru badań opinii publicznej w Polsce
- Aneks – aplikacje
- Opinia w sprawie zakazu publikacji wyników sondaży przedwyborczych przewidzianego w przygotowywanej ordynacji wyborczej
- „Wyższe wykształcenie” Aleksandra Kwaśniewskiego a wynik wyborów prezydenckich 1995. Opinia biegłego dla Sądu Najwyższego
- Zasady prezentacji wyników sondaży w prasie, ze szczególnym uwzględnieniem sondaży wyborczych
- Indeks osób
Książka jest dostępna na licencji Uznanie autorstwa 3.0 Polska