1. Post mortem. Dlaczego o „innej Europie” po raz kolejny?
  2. Spór o istnienie. Ontologiczny wymiar dysput nad ideą Europy Środkowej albo nieostateczna próba uporządkowania materii
  3. Żydzi i Cyganie. O dwóch wcieleniach idei środkowoeuropejskiego „obcego”
  4. Karpackość. Góry jako przestrzeń kulturowa
  5. Wino o smaku prowincji. Epitafium dla beskidzko-ondawskiej krainy
  6. (Nie)obecność wątków białoruskich w „środkowoeuropejskich” wydawnictwach
  7. Mit, legenda, event. Europa Środkowa jako znak firmowy wydawnictwa Czarne
  8. Turul z mangalicą w jurcie, czyli Węgry à la Krzysztof Varga
  9. A ci wciąż za łby się biorą. Antagonizmy narodowościowe jako wiano i los?
  10. Z powrotem na wschód od Zachodu? O tożsamości Europy Środkowej w obliczu kryzysu uchodźczego 2015
  11. Literatura

Mit, legenda, event. Europa Środkowa jako znak firmowy wydawnictwa Czarne


0075 0076 0077 0078 0079 0080 0081 0082 0083 0084 0085 0086 0087 0088


Creative Commons License Książka jest dostępna na licencji Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 3.0 Polska