- Oznaczenia
- Określenia terminów
- Od Autorów
- Rozdział 1. Pojemność śródmiejskiego układu drogowo-parkingowego
- Wstęp
- Sformułowanie problemu
- Aktualny stan badań nad zagadnieniem pojemności komunikacyjnej
- 1. Pierwsze próby określenia pojemności komunikacyjnej
- 2. Łączna analiza pojemności ruchowej i parkingowej
- 3. Badania krajowe
- Model systemu
- 1. Uwagi wstępne
- 2. System transportu miejskiego i jego model
- 3. Struktura modelu
- 4. Zależności między elementami modelu
- Pojemność układu drogowo-parkingowego śródmieścia Warszawy
- 1. Uwagi wstępne
- 2. Dane wyjściowe
- 3. Pojemność układu drogowego
- 4. Pojemność parkingowa
- 5. Wyniki analizy
- 6. Podsumowanie i wnioski końcowe
- Literatura do rozdziału 1
- Rozdział 2. Organizacja ruchu w śródmieściu
- Ogólne zasady polityki komunikacyjnej w śródmieściu
- Metody organizacji ruchu
- 1. Ruch jednokierunkowy
- 2. Zmienne wykorzystanie pasów ruchu
- 3. Priorytet ruchu środków komunikacji zbiorowej
- 4. Priorytet ruchu pieszego
- 5. Ograniczenia ruchu samochodowego
- 6. Systemy centralnego sterowania
- Przykładowe rozwiązania organizacji ruchu w śródmieściu
- 1. Monachium
- 2. Besançon (Francja)
- 3. Göteborg (Szwecja)
- 4. Singapur
- Literatura do rozdziału 2
- Rozdział 3. Parkowanie w śródmieściu
- Wstęp
- Charakterystyka parkowania w śródmieściu
- 1. Cele i czasy parkowania
- 2. Akumulacja parkowania w śródmieściu
- 3. Wykorzystanie parkingów
- 4. Uciążliwość parkowania
- Polityka parkingowa w śródmieściu
- 1. Cele polityki parkingowej
- 2. Zasady polityki parkingowej w śródmieściu
- 3. Programowanie miejsc parkingowych
- 4. Rozmieszczenie parkingów
- Organizacja parkowania
- 1. Opłaty i ograniczenia czasu postoju
- 2. Strefy ograniczonego parkowania
- 2. Strefy ograniczonego parkowania
- Literatura do rozdziału 3
Książka jest dostępna na licencji Uznanie autorstwa 3.0 Polska