1. Wprowadzenie
  2. Recesja w literaturze
  3. Dwadzieścia lat później. „Roczniki 70.” na współczesnej scenie poetyckiej
  4. O kontynuacjach i nowościach – czy warto porzucić myślenie według roczników?
  5. „W ministerstwie głosów cały dzień śpiewają”. O poezji jako walce w polu literatury, władzy i przestrzeni społecznej w świetle teorii Pierre’a Bourdieau
  6. Rola grupy literackiej po roku 2000. Przykłady, omówienia
  7. Sztuka przekładu a poezja polska po roku 2000
  8. „Wybierz język”. Niesamowite w poetyckich związkach języka i obrazu na przykładzie «Gdzie koniec tęczy nie dotyka ziemi» Andrzeja Sosnowskiego
  9. Tytus Czyżewski sto lat później
  10. "Niedomówka". Nutka lingwistyczna
  11. Metaautoironia jako język podmiotu – tezy wstępne (na przykładzie wierszy Adama Wiedemanna)
  12. Pochwała różnorodności. O obcojęzyczności w poezji Leszka Engelkinga i Jerzego Jarniewicza
  13. Powrót religii? O poezji (religijnej) po roku 2000
  14. "Une femme est une femme". Strategie reprezentacji w najnowszej polskiej poezji kobiecej
  15. Poezja wobec fotografii
  16. Polska poezja i nowe media po roku 2000
  17. Młoda poezja polska na urlopie tacierzyńskim
  18. „W sąsiednim pokoju umiera moja matka”. Fragmenty obrazu matki w wierszach Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego
  19. Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki poznaje siebie i się nie poznaje
  20. Schizografia. Lustrzane pismo Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego
  21. Aktualizacje estetyki tricksterowej w poezji Romana Honeta
  22. Indeks nazwisk

Schizografia. Lustrzane pismo Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego


0126 0127 0128 0129 0130 0131 0132


Creative Commons License Książka jest dostępna na licencji Uznanie autorstwa 3.0 Polska