- Przedmowa
- Wstęp
- Część I. Teoria procesów innowacyjnych
- 1. Wprowadzenie
- 2. Geneza badań nad innowacjami
- 3. Podstawowe pojęcia stosowane w tej pracy
- 4. Źródła innowacji
- 5. Klasyfikacja innowacji
- 6. Czynniki warunkujące proces przyswajania innowacji
- Korelaty indywidualnego nowatorstwa
- Cechy innowacji
- Cechy organizacji jako podmiotu przyswajającego innowacje
- Kierunki badań nad innowacjami
- 7. Metody badań i niektóre problemy metodologiczne
- Charakterystyka zmiennych
- Techniki badań
- Krytyka dotychczasowego stanu badań
- Postulaty na przyszłość
- 8. Specyficzne problemy praktyki innowacyjnej w wybranych typach instytucji
- Przyswajanie innowacji w instytucjach naukowo-badawczych
- Szkolnictwo i instytucje oświatowe jako podmioty przyswajania innowacji
- Zmiany, reformy, usprawnienia w instytucjach służby zdrowia
- Organizacje przemysłowe i ich rola w procesach innowacyjnych
- Przyswajanie innowacji w rolnictwie
- 9. Podsumowanie części I
- Część II. Psychologiczne koncepcje człowieka w sytuacji zmiany
- 1. Wprowadzenie
- 2. Pojęcie sytuacji innowacyjnej
- Rodzaje sytuacji innowacyjnych
- Zadania i czynności jako elementy podlegające zmianom
- Środowisko społeczne jako determinanta zachowań w sytuacjach innowacyjnych
- 3. Przystosowanie się i równowaga
- 4. Pojęcie plastyczności
- Plastyczność innowacyjna twórców
- Zdolność uczenia się jako podstawa kompetencji innowacyjnej
- 5. Motywacja innowacyjna
- Rodzaje mechanizmów motywacyjnych
- Powiązania między kompetencją a motywacją innowacyjną
- 6. Problem dopasowania cech człowieka do cech organizacji w sytuacjach innowacyjnych
- Sytuacje normalne jako wynik dostosowania się człowieka do zmian
- Osiągnięcie sukcesu i uniknięcie niepowodzenia jako wskaźniki dostosowania się jednostki do nowych warunków
- Sytuacje innowacyjne jako sytuacje trudne
- Zadania psychologa w procesie wprowadzania zmian
- 7. Podsumowanie części II
- Część III. Możliwości zastosowania wiedzy o innowacjach
- 1. Wprowadzenie
- 2. Prognoza funkcjonowania wytworów innowacyjnych
- 3. Prognoza zachowań i postaw wobec innowacji jako podstawa podejmowania decyzji o jej wprowadzeniu przez organizację
- 4. Kontrola skutków zmian: skutki pozytywne i negatywne
- 5. Strategia modernizacji
- 6. Podsumowanie części III
- Zakończenie
- Bibliografia
3. Prognoza zachowań i postaw wobec innowacji jako podstawa podejmowania decyzji o jej wprowadzeniu przez organizację
Z książki można korzystać jedynie w ramach ustawowych swobód użytkownika, takich jak określone w przepisach o dozwolonym użytku